ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

راه ارتباطی مناسب عامل اصلی پیشرفت و توسعه

| چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ

راه ارتباطی مناسب عامل اصلی پیشرفت و توسعه

ورزقان نیوز ستارخان: هرجا سخن از راه است بحث توسعه و زیرساخت پیش می آید  و کلید پیشرفت هر منطقه ای در راه های ارتباطی نهفته است.

اولین گامی که میتوان برای پیشرفت و توسعه یک شهرستان برداشت ایجاد راه ارتباطی مناسب با سایر شهرستانها و مرکز استان و کشور است.


در کشور ما طی سالهای اخیر راه ها توسعه پیدا کرده اند و هر شهرستان از راه ارتباطی مناسب برخوردار است ولی در این بین سهم شهرستان ورزقان با وجود ثروتهای عظیمی چون معادن طلا، مس و فولاد .... و مناظرطبیعی و گردشگری زیاد و زیبا صفر است.یعنی در واقع شهرستان ورزقان سالهاست که از راه ارتباطی مناسب ، امن و استاندارد بی بهره بوده و مسئولین نمایندگان قبلی هم رغبت چندانی برای اینکار نشان نداده اند.

این شهرستان در مجموع 75 کیلومتر با مرکز استان فاصله ندارد وجزء سه ، چهار شهرستان نزدیک به مرکز استان میباشد که از از نبود راه ارتباطی مناسب رنج می برد و سالانه دهها نفر از هموطنان به علت فراوانی بیش از حد نقاط حادثه خیز و استاندارد نبودن این مسیر جان خود را در این مسیر از دست داده اند. و همچنین عبور و مرور ماشین آلات سنگین معدنی نا امنی این مسیر بیشتر و بیشتر کرده است.

حال مقدمات پیشرفت و آبادانی شهرستان ورزقان از سال 91 با تلاشها و پیگیریهای مهندس دهقانی نماینده فعلی شهرستان ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی فراهم شده و ایشان در حالی با وارد کردن بخش خصوصی (شرکت مس آذربایجان ) بزرگراهی را بین خواجه ورزقان به مرحله اجرا در آورده است که این کار با فعالیت چهار شرکت رتبه یک کشوری در حال اجراست.

امید است با تکمیل این بزرگراه و تکمیل و تجهیز شهرک تخصصی مس درشهرستان به احتمال یقین شهرستان ورزقان به یک شهرستان صنعتی و گردشگری و همیچنین به قطب اشتغال استان تبدیل خواهد شد.

گفتنی است که مجوز شهرک تخصصی مس در ورزقان با تلاشهای مهندس دهقانی در بهار 94 به تصویب رسیده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی