ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

جنگل های ارسباران در آستانه ثبت جهانی شدن

| پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ق.ظ

جنگل های ارسباران در آستانه ثبت جهانی شدن

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی گفت: پرونده ثبت جهانی شدن ارسباران درحال تکمیل است و در سال 2016 شاهد ثبت جهانی جنگل های ارسباران خواهیم بود.

به گزارش آوای ورزقان، حمزه زاده ضمن اشاره به شعارهفته گردشگری با عنوان “هر گردشگر یک فرصت”اشتغال زایی را از آثار مثبت صنعت گردشگری  دانست و تصریح کرد: بارزترین کارکردصنعت گردشگری درحوزه فرهنگی را نیز ایجادصلح،دوستی وتحکیم پیوندهابین ملتهاواقوام مختلف است.

احمد حمزه زاده آذربایجان شرقی را استانی با قابلیت های فراوان گردشگری  توصیف کرد و افزود: بالغ بر ۵۰۰۰ اثردراستان باقابلیت گردشگری وتاریخی شناسایی شده که ازاین تعداد قریب به ۱۸۰۰ اثردرفهرست آثارملی ودواثردرفهرست میراث جهانی ثبت شده است که با این وجود، تعداد گردشگر در قیاس با ظرفیت های موجود بسیار پایین است.

وی درادامه توجه به مسائل فرهنگی، همچون مهمان نوازی و رفتار درست با گردشگران را در کنار فراهم شدن زیر ساخت های فنی ازاصول مهم در جذب گردشگران خواند و از فراهم بودن زمینه دراستان برای تداوم تحصیلات عالی در رشته های مرتبط  گردشگری در تمامی مقاطع تحصیلی خبر داد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیزدراین مراسم حرکت نمادین آغاز هفته گردشگری را از مدارس نشانگر اهمیت نقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در صنعت گردشگری دانست.

علمی گفت:دانش آموزان سفیران فرهنگ غنی و تربیت اسلامی هستند که می توانند در بلند مدت  برحوزه  گردشگری تاثیر سازنده ای داشته باشند.

وی تفریحات سالم را پایه گذار تمامی بخش های زندگی دانسته و بر لزوم توجه به شادابی وتفریحات سالم برای دانش آموزان تاکید کرد.

علمی از گردشگری به عنوان اساس و بنای انتقال فرهنگ وبه عنوان یک اصل مهم در تفریحات سالم یادکرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از برگزاری آیین آغازهفته گردشگری در محیط آموزشی ابراز امیدواری کرد تا این برنامه مقدمه ای بر توسعه ارتباط دو سویه  نظام آموزش و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

شایان ذکراست در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری در دبیرستاندخترانه امامت تبریز برگزارشدعلاوه بر برنامه های مختلف فرهنگی با طرح سوالاتی در حوزه گردشگری جوایزی از طرف اداره کل به دانش آموزان اهدا شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی