ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

ورزقان به منطقه آزاد صنعتی تبدیل می‌شود

| پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ
در نهمین جشنواره فرهنگی و ورزشی ستارخان ورزقان مطرح شد؛

ورزقان به منطقه آزاد صنعتی تبدیل می‌شود/ احداث شهرک مس در ورزقان

ورزقان - نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی از تبدیل شهرستان ورزقان به منطقه آزاد صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، الله وردی دهقانی عصر امروز جمعه در نهمین جشنواره جام ستارخان شهرستان ورزقان گفت: تاکنون معدن مس سونگون و شرکت مس ملی ایران برای 35 کیلومتر از بزرگراه ورزقان - خواجه مشارکت و تأمین هزینه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چهار پیمانکار به‌طور مستمر در بزرگراه ورزقان - خواجه فعال هستند، افزود: به‌تازگی معدن مس سونگون به یک شرکت مستقل تبدیل‌شده است.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس ادامه داد: نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان برای احداث کارخانجات صنایع جنبی مس اعتبار تخصیص‌یافته و این کارخانه‌ها تا پایان سال 96 مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

دهقانی بابیان اینکه شهرک صنعتی مس در شهرستان ورزقان احداث خواهد شد، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این شهرک و کارخانجات تا چند سال آینده هیچ‌یک از جوانان منطقه ارسباران بیکار نمانند.

وی همچنین از تبدیل شهرستان ورزقان به منطقه آزاد صنعتی خبر داد و افزود: فرصت‌ها و اقدامات لازم در این خصوص انجام‌شده و در آخرین مراحل قرارگرفته که در صورت آغاز فعالیت منطقه آزاد صنعتی ورزقان به‌عنوان قطب اشتغال آذربایجان شرقی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس در پایان با تأکید بر اینکه در هیچ کجای ایران مناطق زلزله‌زده به این سرعت بازسازی نشده است، خاطرنشان کرد: استفاده از فرصت تهدید زلزله برای پیشرفت و توسعه شهرستان ورزقان مفید و مؤثر بوده است.

 

معدن مس سونگون برای 5 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در ادامه این جشنواره گفت: معدن مس سونگون باقابلیت‌های بالای خود برای بیش از 5 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

علی وفادار با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات مردم از گرانی سرسام‌آور دارو و بهداشت است، گفت: بیش از 7 میلیارد تومان برای بخش‌های درمانی در شهرستان‌های آذربایجان شرقی هزینه شده است.

وی بابیان اینکه وابستگی بودجه به پول نفت به کمتر از 30 درصد رسیده، افزود: یکی از اولویت‌های مهم دولت در بخش اقتصاد ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار است.

وی ادامه داد: دولت تاکنون به وعده‌های خود به‌خوبی عمل کرده و تصمیمات جدیدی برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور خواهد داشت.

وفادار ضمن اشاره به اینکه برای بیش از 35 روستای ورزقان طی سال جاری گازرسانی شده است، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خدمات‌رسانی مطلوب برای مردم و توسعه روستاها است.

وی همچنین از احداث جاده 15 روستای ورزقان طی سال جاری خبر داد و گفت: بیش از 70 روستای این شهرستان شاهد اجرای پروژه‌های متعدد و عمرانی است.

فرماندار شهرستان ورزقان در پایان با تأکید بر اینکه معدن مس سونگون نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، خاطرنشان کرد: معدن مس سونگون باقابلیت‌های بالای خود برای بیش از 5 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی