ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

دهقانی: اثر لغو خودتحریم‌های داخلی کمتر از تحریم‌های اقتصادی غرب نیست

الله‌وردی دهقانی با بیان اینکه فقدان استراتژی و راهبردهای اقتصادی موجب معلق ماندن اقتصاد کشور شده است، گفت: اقتصاد ایران اگر با استراتژی و برنامه بود طی سالی‌هایی که استراتژی و برنامه شدت گرفت با مشکلات عدیده روبرو نمی‌شد.

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اثر لغو خودتحریم‌های داخلی را کمتر از تحریم‌های اقتصادی غرب ندانست و افزود: تا مادامی که اقتصاد فاقد استراتژی باشد حتی با لغو تحریم‌های اقتصادی غرب هم دردی از ایران دوا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اصول اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و عموم کارگزاران نظام نیز در حد شعار به آن عمل کرده‌اند، متذکر شد: رهبری در این سیاست‌ها، نیازها و اولویت‌های اقتصادی کشور را تبیین کردند. مجموعه کارگزاران نظام به ویژه مدیران بانکی و اقتصادی کشور باید به جای شعار و گفتار درمانی راهبردها و برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی را طراحی و اجرا کنند در این صورت می‌توان نسبت به هدف‌گذاری‌ها، راهبردهای اجرایی و روش‌های پیاده‌سازی اصول اقتصاد مقاومتی امیدوار شد در غیر این صورت لغو تحریم‌ها هم، مشکلی از اقتصاد ایران را رفع نمی‌کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس نهم خواستار افزایش سهم فعالان غیردولتی در اقتصاد شد و افزود:سرمایه‌گذاران خارجی باید در اولویت‌ها، نیازها و زیرساخت‌های مشخص شده توسط مسئولان ایران سرمایه‌گذاری کنند، این استراتژی نباید با آمد و رفت دولت‌ها، تغییر کند.

دهقانی با اشاره به ظرفیت صنایع نفت و گاز کشور، گفت: در صنایع نفت و گاز باید پس از ۱۰۰ سال به صادرکننده خدمات فنی- مهندسی و بزرگ ترین تولیدکننده مواد پتروشیمی تبدیل می‌شدیم اما نیاز کشور به بنزین را هم وارد می‌کنیم. در حوزه معادن نیز گرفتار مشکلات مشابهیم. اکثر معادن کشور خام‌فروشی می‌شوند و هزینه‌های سرباری سنگینی دارند در حالی که معادن سایر کشورها با نیمی از هزینه معادن ایران مواد اولیه استخراج می‌کنند و با فرآوری‌های انجام شده، ارزش افزوده بالا عاید نظام اقتصادی خود می‌کنند ولی متاسفانه معادن ایران زنجیره‌های ارزش را تکمیل نکرده‌اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع خواستار بازنگری جدی در نگرش، سیاست‌ها و راهبردهای اجرایی در بخش معدن کشور شد و افزود: با تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای و بسته‌ای، اقتصاد و صنعت کشور به جایی نخواهیم رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی