ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

دهقانی: نظام اجرایی کشور از «ریاستی» به «شورایی» تغییر کند

الله‌وردی دهقانی نیز گفت: مقام معظم رهبری ۴-۵ سال قبل در کردستان تغییر دو سومی نمایندگان در هر دوره مجلس، بی ثباتی قانون‌گذاری‌ها و تأثیر بر نظام اجرایی و سیاست‌های جزیره‌ای دولت‌ها را ریشه در ضعف ساختار مدیریتی و اجرایی کشور عنوان کردند.

وی افزود: نظام اجرایی کشور از «ریاستی» باید به «پارلمانی» و «شورایی» تغییر کند. دولت‌های پس از انقلاب بنا بر سیاست‌های و رویکردهای خود همه امکانات کشور را در چند نقطه خاص متمرکز کردند. بطور مثال بسیاری از صنایع در استان کرمان و اصفهان استقرار یافت بی‌آنکه امکان‌سنجی درستی انجام شده باشد. بسیاری از صنایع بزرگ در استان‌های کم‌آب استقرار دارد. بخشی از صنایع کشور هم در استان‌های آبخیز استقرار یافته است اما آب این استان‌ها که باید صرف توسعه کشاورزی می‌شد به صنایع اختصاص یافت و حالا با مشکل تأمین آب شرب و کشاورزی روبرو هستند.

دهقانی ادامه داد: حالا برای تأمین کمبود آب این استان‌ها میلیاردها تومان هزینه انتقال آب از خلیج فارس به این مناطق می‌شود. وقتی به این رفتار سیاستمداران در دولت‌های مختلف با نگاه کارشناسی توجه می‌شود مشخص می‌شود که دولتمردان در همه ادوار انقلاب اسلامی در توزیع فرصت‌های سرمایه‌گذاری ناعادلانه رفتار کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسون صنایع و معادن مجلس، دلیل تغییر ۷۰ درصدی نمایندگان مجلس در ۴ دوره گذشته را انتظارات اجرایی مردم از قوه مقننه عنوان کرد و افزود: مردم از نمایندگان انتظارات اجرایی دارند در حالی که اصلاً کار نمایندگان تقنین و نظارت بر عملکرد دستگاه‌هاست.

نماینده مردم ورزقان در مجلس خواستار از بین رفتن دوگانگی در تصمیم‌گیری مجلس و عملکرد دولت مردان شد و افزود: این مشکل زمانی قابل حل است که برای قوای مجریه و مقننه نظام مبتنی بر نظام «مشارکتی» یا «پارلمانی» تعریف کنیم. تحقق این ایده نیز مستلزم همراهی و مشارکت صاحب‌نظران در همه عرصه ها،‌ رسانه‌ها و مدیران ارشد نظام است.

کلیدواژه ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی