ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

دهقانی:

رئیس سازمان صدا و سیما عذرخواهی کند/ رسانه ملی باید عامل وحدت اقوام ایرانی باشد

 

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان صدا و سیما باید در مقابل عملکرد ناشیانه همکاران خود در برابر افکار عمومی و مطالبه ملت ایران پاسخگو بوده و عذرخواهی رسمی کند.
به گزارش روابط عمومی  دفتر ارتباطات مردمی، الهویردی دهقانی با بیان این مطلب ابراز داشت: اشتباه غیر قابل انکار و نابخشودنی برنامه سازان برنامه کودک شبکه دو در روز جمعه از دو جنبه قابل تامل است نخست آنکه مشخص می شود ارزیابان پخش رسانه ملی نظارت دقیقی بر دکوپاژ برنامه های زنده ندارند و دوم آنکه با تقلید و تمسخر زبان و لهجه های اقوام ایرانی بذر کینه و تفرقه را در بین فرزندان این مرز و بوم می پاشند.

وی ادامه داد: اقوام ایرانی چه پیش و چه پس از اسلام زندگی مسالمت آمیز و سرشار از عشق و وحدت را در کنار یکدیگر داشته اند به ویژه که پس از ظهور اسلام با نصب العین قرار دادن آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا مانع از نفوذ دشمنان این سرزمین در قلبها و خانه های خود شده اند اما متاسفانه در یک قرن اخیر با پیاده سازی سیاست های غرب عده ای خواسته و ناخواسته عامل ایجاد فتنه اند.

دهقانی تاکید کرد: رادیو و تلویزیون با مخاطب ۷۵ میلیونی خود جایی برای اشتباه ندارد چرا که صدای انقلاب اسلامی است و در این انقلاب همه اقوام خون خود را به پای شجره طیبه اسلام نثار کرده اند.

این نماینده مجلس رعایت ممیزی هوشمندانه برای جلوگیری از بروز سوء تفاهمات در استفاده از زبان اقوام ایرانی در برنامه های رسانه ملی را ضرورت کار رسانه ملی در تولیدات آتی خود عنوان کرد.


 

پزشکیان: صداوسیما باید عذرخواهی کند

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو توهین آشکار صداوسیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ به ترک‌زبانان را محکوم کرد.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نصر، مسعود پزشکیان، با انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع رسانی خود عنوان کرد: اینجانب بعنوان نماینده مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، این توهین آشکار صداوسیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ به ترک‌زبانان را به شدت محکوم می‌کنم.

روز جمعه 15 آبان بار دیگر شاهد توهین آشکار برنامه‌سازان سازمان صدا و سیما به قومیت‌ها بودیم و برای چندمین بار متوالی با تمسخر قوم ترک، صدا و سیما توهین به یک قوم را با برنامه طنز به عمد و یا به سهو اشتباه گرفت.

اقدام ناصحیح صورت گرفته در برنامه «فیتیله‌ها» که در روز جمعه از آنتن شبکه دوم سیما یا با برنامه‌ریزی و یا با عدم دقت عده‌ای خاص به روی آنتن رفت. این بار هر توجیهی در این خصوص با هیچ منطقی قابل قبول نخواهد بود.

پزشکیان در این زمینه گفت: «اینجانب بعنوان نماینده مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، این توهین آشکار صداوسیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ها به ترک‌زبانان را به شدت محکوم می‌کنم و از مسئولین صداوسیما انتظار دارم که ضمن عذرخواهی از ملت شریف ایران بخصوص مردم غیور آذربایجان، با عوامل و سازندگان این مجموعه برخورد لازم صورت گیرد و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از این حرکات تفرقه‌انگیز و تنش‌زا در بین اقوام ایرانی انجام پذیرد.»


 

واکنش تند استاندار آذربایجان شرقی به پخش برنامه توهین آمیز از شبکه دو

مسئله از وزارت کشور تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می شود

نصر نیوز: استاندار آذربایجان شرقی خواستار برخورد قاطع با عوامل و سازندگان برنامه پخش شده از شبکه دو صدا و سیما شد.

به گزارش نصر، "اسماعیل جبارزاده" در واکنش به برنامه پخش شده از شبکه دو صدا و سیما اظهار داشت: مسئولان استان از جنس مردم، خدمتگزار مردم و همیشه در کنار مردم هستند.

وی افزود: در شادی مردم شاد و هنگام غم و اندوه آنها، شریک غم و آلام آنها هستیم و اگر شخصی، جریانی و یا گروهی خواسته و یا ناخواسته به مردم ما قصد تحقیر، توهین و حقارت کند، مطمئنا اول شخص مقابل خود، ما را خواهد دید.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از برنامه پخش شده از شبکه دوم صدا وسیما، بسیار متاسف و متاثر شدم، از این رو در اولین فرصت، موضوع به معاونت محترم امنیتی و انتظامی وزارت کشور و نیز به معاونت محترم سیاسی وزارت کشور منعکس گردید و طی نامه‌ای رسمی، وزیر محترم کشور را در جریان ماوقع قرار دادیم.

جبارزاده اظهار امیدواری کرد، تا مسئولان صدا و سیما هرچه زودتر ابعاد مختلف قضیه را بررسی و نسبت به شناسایی انگیزه سازندگان این برنامه رسیدگی کامل نموده و با مسببین آن، برخورد قاطع به عمل آورند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در هر حال از طریق وزیر محترم کشور جناب آقای رحمانی فضلی تا حصول نتیجه پیگیر موضوع خواهیم بود.


 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اهانت به آذری زبان ها عملی ناشایست است/تقدیر از عکس العمل به موقع صدا و سیما در برخورد با متخلفین

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم آذربایجان در طول تاریخ در تمامی عرصه ها و صحنه ها حاضر شده و به دفاع از تمامیت ارضی و ارزش ها و اصول اسلام و انقلاب پرداخته اند، گفت: توهین به این مردم پاک، غیور، مومن و ولایتمدار عملی ناشایست است.

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج،  آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه پخش شده از شبکه دو صدا و سیما و اهانت به آذری زبان ها اظهار کرد: این عمل نابجا به شدت محکوم است.

وی افزود: مردم آذربایجان در طول تاریخ در تمامی عرصه ها و صحنه ها حاضر شده و به دفاع از تمامیت ارضی و ارزش ها و اصول اسلام و انقلاب پرداخته اند و توهین به این مردم پاک، غیور، مومن و ولایتمدار عملی ناشایست است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از عکس العمل بلافاصله صدا و سیما در توبیخ و عزل مسئولان این برنامه تلوزیونی، تاکید کرد: امیدواریم نظارت بر برنامه ها افزایش یافته و مراقبت شود تا چنین مواردی از صدا و سیما پخش نشود.

وی تصریح کرد:  تمامی قوم ها، گویش ها و مردم محترم بوده و نباید موجبات رنجش خاطر آنان فراهم شود.


 

قاضی پور: سرافراز علیه سرافرازان/ آقای سرافراز فیتیله ات را پایین می کشم/ صدا و سیما رسما عذر خواهی کند

خبرگزاری آناج: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی طی پیامی بیان داشت :آقای سرافراز مطمئن باش به عنوان نماینده ملت فیتیله ات را پایین می کشم تا اینکه صدا و سیما رسما از ملت غیور آذربایجان عذرخواهی نماید.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پی اهانت برنامه تلویزیونی فیتیله به مردم و زبان آذربایجان پیامی صادر کرد که مشروح آن به شرح ذیل است:

مردم شریف و غیور آذربایجان در طول تاریخ ثابت کرده اند که همواره از اصول و آرمان های انقلاب در پیروی از ولایت معظم فقیه و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران پیش قدم بوده اند . اما صدا و سیما با ساخت برنامه هایی که به زبان و مردم آذربایجان سرافراز ایران اسلامی توهین می کند ، دل این مردم انقلابی را اندوهگین می نماید.
آقای سرافراز، مگر نشنیده ای که امام خمینی (ره) فرموده اند آذربایجان پشتیبان اسلام بوده ، هست و خواهد بود ، مگر نشنیده ای که رهبر معظم انقلاب بارها بر انقلابی بودن و موثر بودن مردم آذربایجان سرافراز تاکید داشته اند. آقای سرافراز ! مگر نشنیده ای که مردم آذربایجان ، همیشه با شعار آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده اند؟ حال چگونه عده ای به خود اجازه می دهند تا به این ملت انقلابی در سازمان تحت مدیریت شما توهین نمایند؟
آقای سرافراز! حالا که برنامه تلویزیونی فیتیله به سرافرازان ایران اسلامی ، مردم آذربایجان انقلابی توهین کرده و با احساسات مردم بازی کرده است . مطمئن باش به عنوان نماینده ملت فیتیله ات را پایین می کشم تا اینکه صدا و سیما رسما از ملت غیور آذربایجان عذرخواهی نماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی