ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

در دیدار مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی و نماینده مردم ورزقان عنوان شد؛

نقاط ضعف امداد درزلزله ارسباران احصا شود/لزوم توجه به آموزش عمومی

تبریز – نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احصا نقاط ضعف امدادرسانی در زلزله ارسباران برای انجام اقدامات امدادی موفق‌تر در حوادث مشابه احتمالی آینده تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعیت هلال‌احمر نهادی داوطلب محور است که به‌عنوان عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در داخل کشور و حتی در دیگر مناطق جهان اقدامات امدادی و بشردوستانه انجام می‌دهد و گستره‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی وامدادی را ارائه می‌کند.

این جمعیت پس‌ازآنقلاب اسلامی منشأ خدمات امدادی بسیاری بوده که نمونه آن را می‌توان در زلزله مرداد ۹۱ منطقه ارسباران در آذربایجان شرقی دید و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و شرایط آب و هوایی این استان، جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی همواره یکی از یگان‌های امدادی موردتوجه در حوادث و سوانح منطقه بوده است.

شهرستان ورزقان نیز ازجمله مناطق آسیب‌دیده در زلزله ارسباران بود که چه در زمان بروز این حادثه و چه پس‌ازآن، حضور نیروهای مردمی وامدادی چون هلال‌احمر نقشی مهم در رسیدگی به وضعیان مصدومان و آسیب دیدگان داشت و بر همین اساس نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی دیدار و در خصوص مسائل و موضوعات مختلف شهرستان ورزقان در ارتباط با هلال‌احمر بحث و گفتگو کردند.

لزوم احصا نقاط ضعف امدادرسانی در زلزله ارسباران برای انجام اقدامات امدادی موفق‌تر در حوادث مشابه

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ظهر شنبه در این دیدار با تجلیل از خدمات ارزنده جمعیت هلال‌احمر در زلزله ورزقان گفت:باوجوداینکه موقعیت مکانی و زمانی  زلزله ورزقان  مایه دل‌نگرانی بود ولی در سایه تدابیر مسئولین و اهتمام نیروهای امدادی و هلال‌احمر باوجود مشکلات متعدد، این حادثه به‌خوبی مدیریت  شد.

الهویردی دهقانی در ادامه بابیان اینکه امر امدادرسانی در زلزله ارسباران با یک مرحله جهش و حذف مرحله اسکان موقت،  از اسکان اضطراری به اسکان دائمی سوق داده شد، اظهار داشت: امروز به جرأت می‌توان گفت حتی یک نفر زلزله‌زده نداریم که مسکن نداشته باشد.

وی ادامه داد: زلزله ورزقان  تنها زلزله‌ای بود که در سریع‌ترین  زمان ممکن  امدادرسانی‌ها صورت گرفت اما طبیعی است که اقدامات امدادی و خدمت‌رسانی در چنین حوادثی نواقصی هم داشت که می‌توان با احصا و رفع آن‌ها در حوادث بعدی موفق‌تر عمل کرد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی  در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بافت آسیب‌پذیر حاشیه شهر تبریز گفت: با توجه به  تداخل گسل‌های  زلزله‌خیز در تبریز  ضروری است که مسئولین امر نسبت به حاشیه تبریز تصمیم عملی بگیرند.

هلال‌احمر در زلزله ارسباران فراتر از وظایف اصلی خود وارد عمل شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد این جمعیت هلال‌احمر در زلزله مرداد ۹۱ ارسباران تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در زلزله ارسباران فراتر از وظایف اصلی خود وارد عمل شد و عملیات جستجو و نجات را در کمترین زمان ممکن انجام داد و رکورد جدیدی در امر جستجو و نجات به ثبت رساند.

عزیز نوری در ادامه خاطرنشان شد: وجود اقلام ضروری ازجمله چادر در انبارهای استان و امدادگران مجرب  در پایگاه‌ها  و انجام مانورهای متعدد و منطقه بندی آذربایجان شرقی و تعیین شهرهای معین، نقش  مهمی  در سرعت عمل  امدادگران هلال‌احمر داشت.

مدیرعامل هلال‌احمر استان در تشریح این موضوع افزود: در لحظات اولیه وقوع زلزله ارسباران تعداد قابل‌توجهی از نجات گران هلال‌احمر به‌صورت خودکار خود را از پایگاه‌های امدادی آذربایجان شرقی به مناطق زلزله‌زده رسانده و وارد عمل شده بودند.

وی  بر ضرورت توسعه آموزش‌های عمومی تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تلفات در حوادث و بحران‌ها آموزش مردم است و بایستی دستگاه‌های دخیل در امر امدادرسانی به آموزش مردم توجه کافی داشته باشند و جمعیت هلال‌احمر هم بر همین اساس آموزش‌های عمومی را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی در پایان به احداث پایگاه‌های امداد جاده‌ای در مناطق مختلف و حادثه‌خیز استان اشاره و تصریح کرد: کاهش ۳۵ درصدی فوتی سر صحنه و ۱۴ درصدی فوتی حین انتقال از محل حادثه تا بیمارستان و مراکز درمانی  ناشی از حضور به‌موقع و مؤثر نیروهای امدادی دخیل در امر امدادرسانی  در تصادفات است.

کلیدواژه ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی