ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

دولت در برابر ۱+۵ اقدام متقابل و متناسب داشته باشد

| پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ق.ظ

نماینده مردم ورزقان در مجلس:

Multimedia_pics_1385_6_FPolitic_124-1.jpg نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: توصیه مجلس به دولت، اقدام متقابل و متناسب است و اگر تحت هر شرایطی کشورهای عضو گروه ۱+۵ و اتحادیه اروپا، در اجرای برجام بر خلاف محتوای برجام، عمل کنند جمهوری اسلامی ایران نیز این توان را دارد که به فعالیت های خود با تمام توان ادامه دهد.

اللهوردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که«برجام، یک برنامه ملی است که خوشبختانه بسیاری از خطوط قرمز و منافع جمهوری اسلامی ایران در آن رعایت شده است» افزود: برجام، موافقت‌نامه‌ای است بین جمهوری اسلامی ایران و هفت کشور قدرتمند جهان، که صاحب بهترین و برترین تکنولوژی و امکانات اقتصادی، صنعتی و .. هستند و همه نظام به این نتیجه رسید که باید مذاکراتی با این قدرت‌های جهانی انجام شود.

وی از برجام به عنوان یک توافق بینابین نام برد و اظهار کرد: نه می‌توان گفت که تمامی خواسته‌های جمهوری اسلامی در این توافق تامین شده و نه می‌توان گفت تامین نشده است، ولی می‌توان گفت که این توافق هم به نفع جمهوری اسلامی ایران است و هم به نفع کشورهای عضو گروه ۱+۵٫

وی با بیان این‌که «نفع این توافق برای جمهوری اسلامی ایران بیشتر است»، ادامه داد: اگر این مذاکرات به نفع کشور نبود رهبری و شورای عالی امنیت ملی هیچ گاه، اجرای برجام را تایید نمی‌کردند.

این نماینده مجلس بابیان این‌که «مجلس یا باید برجام را تایید می کرد و یا رد و اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرفی در محتوای برجام نداشت» تصریح کرد: ارشادات مقام معظم رهبری(مدظله) نصب العین تمامی مسئولان کشور است و امام خامنه ای(مدظله) در نامه اخیر خود خطاب به دکتر روحانی و شورای عالی امنیت ملی، برجام را به صورت مشروط تایید کرده‌اند. رهبری تاکید دارند که مسئولان نظام در اجرای برجام دقت کرده و تمامی راه‌های نفوذ دشمن به کشور را ببندند.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و مردم باید از توافق هسته‌ای حمایت کنند؛ چراکه این موضوع یک بحث ملی است و در صورت حمایت به نفع کشور خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی