ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

ورزقان نیوز

خبری،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،علمی،فرهنگی،ورزشی و...

این سایت جهت انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان و سایر نقاط استان وکشور راه اندازی شده است.

مسئولین استانی فکری به حال جنگل‌های ارسباران کنند

| پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ق.ظ

دهقانی در گفتگو با آوای ورزقان:

مسئولین استانی فکری به حال جنگل‌های ارسباران کنند

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه جنگل‌های ارسباران راه دسترسی مناسبی ندارند در صورت وقوع آتش‌سوزی نیاز است از امکانات اطفای حریق هوایی استفاده شود که این امکانات در مرکز استان نیز موجود نیست.
الله‌وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان در خصوص آتش‌سوزی مراتع روستای استمال اظهار داشت: متأسفانه به دلیل گرامی هوا، کثرت گردشگران و بی‌توجهی مردم منطقه چندین مورد آتش‌سوزی در شهرستان ورزقان و جنگل‌های ارسباران اتفاق افتاده است.

وی گفت: با توجه به اینکه  جنگل‌های ارسباران گستره وسیعی دارد در محدوده شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، خدآفرین و بخش‌های از شهرستان جلفا قرارگرفته است، نمی‌توان در همه شهرستان‌ها امکانات و تجهیزات لازم را تهیه نمود و به دلیل اینکه جنگل‌های ارسباران عموماً راه دسترسی مناسبی ندارند نیاز است تا از تجهیزات اطفای حریق هوایی استفاده شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس با انتقاد از مسئولین استانی به دلیل عدم وجود تجهیزات اطفای حریق هوایی در استان گفت: باید تدبیری برای صیانت از جنگل‌ها استان بیندیشند تا در صورت وقوع حوادث این‌چنینی بتوانند با آن مقابله نمایند قبل از اینکه خسارات جبران‌ناپذیری به این جنگل‌ها وارد شود.

وی افزود: نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورزقان به همراه نیروهای محلی و قرقبانان افتخاری یگان حفاظت در محل حاضر و حریق را مهار کرده‌ند.

وسعت جنگل‌های ارسباران ۱۶۴ هزار هکتار بوده که از این وسعت ۱۴۸ هزار  هکتار آن به عنوان جنگل حمایتی و حفاظتی گزارش شده است و ۴۵ هزار هکتار از جنگل در شهرستان ورزقان واقع شده است.

جنگل‌های ارسباران یکی از ۹ ذخیره گاه بیوسفر ایران و بخشی از برنامه انسان و کره مسکون یا اندوختگاه‌های زیست سپهر یونسکو است که بخش وسیعی از شمال استان آذربایجان شرقی را در برگرفته و چند شهر و شهرستان را تحت تاثیر ویژگی‌های خود قرار داده است.

ارسباران از نظر تنوع زیستی بسیار متنوع بوده و یگانه زیستگاه یکی از نادرترین پرندگان دنیا به نام سیاه خروس است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی